Fremtidens post kommer dit du vil ha den

Posten utvikler nye tjenester tilpasset nye behov. De neste årene vil vi forme fremtidens utleveringsnett i en digital tid. Fleksibilitet og valgfrihet for kundene er viktige stikkord i utviklingsarbeidet.


Digitaliseringen gir muligheter for kundetilpasning og forenkling. Folk ønsker fleksibilitet og valgfritt leverings- eller hentested. De vil selv få velge hvor de vil ha pakkene levert. Mulighetene er mange, se bare her:

Pakkeboks

Pakkeboks er en ny type selvbetjent pakkeautomat som skal plasseres ut i nabolag over hele Norge. Den kan stå utendørs og kommuniserer enkelt med telefonen din gjennom en app. Det gjør det enkelt og fleksibelt å hente pakkene din. Se hvor vi tester pakkeboks. 

Levering innenfor døren

Nå kan du få pakkene levert innenfor døren, dersom du ikke er hjemme for å ta imot pakken. For å kunne benytte deg av tilbudet må du ha en digitallås eller et nøkkelskap med kode. Du bruker Innafor-appen for å bestille levering innenfor dør og kommunisere en eventuell dørkode med oss.

5 på gaten om Posten i fremtiden

Hjemlevering

Levering av pakker på et sted ved hjemmet ditt som du selv bestemmer. Har du en putekasse, en utebod eller et annet trygt gjemmested? Postbudet kan legge det der du vil.

Postkassen

Den tradisjonelle postkassen vil bestå. Selv om det kommer færre brev, vil vi levere enkle sendinger til deg – både brev og små pakker.

Hvis pakkene dine er for store for postkassen har du tidligere måttet hente dem på Posten. Nå kan du velge et alternativt sted hvor postbudet kan sette pakkene dine. Registrer et fast sted på posten.no, og når pakken leveres der får du en melding fra postbudet dit. 

Post i Butikk

Post i Butikk er standard hentested og godt likt av kundene våre. Her henter og leverer vi post og pakker fem dager i uken. I fremtiden vil du selv kunne velge til hvilke Post i Butikk du vil ha pakkene.

Gjør hverdagen enklere


Posten har i over 370 år ligget i forkant av utviklingen. Målet er å gjøre hverdagen enklere for folk ved å tilby smarte tjenester og gode kundeopplevelser. Undersøkelser viser at kundene er stadig mer fornøyde med Posten. Det gir trygghet for at nordmenn forstår og støtter endringene.


09.03.20