Til hovedinnhold

Hjemlevering

Lyst på et ærend mindre? Da er hjemlevering noe for deg.


Du kan få pakken levert hjem på døren mellom klokken 17 og 21, og du velger selv hvilken dag du vil ha pakkelevering.

Priser for hjemlevering

  • 55 kroner ved bestilling på web før frist - (innen klokken 24 den dagen det sendes varsel om at pakken er på vei)
  • 89 kroner ved bestilling på web etter frist

Flere pakker fra samme avsender og sendt i samme sending:

  • 42 kroner for hver ekstra sending

Når sendingen er på vei, får du en sms, og sjåføren ringer deg 30-60 minutter før levering.

Hjemlevering gjelder i de fleste byer og større tettsteder.

Tester pakkelevering innenfor døren

Vil du teste en ny løsning for å motta pakker hjemme? Med en digital lås kan du få pakkene trygt levert innenfor døren din, selv om du ikke er hjemme. Budet vil for hver levering avtale med deg at pakken kan settes innenfor døren. Jeg vil vite mer.

Spørsmål og svar om hjemlevering

  • Ved bestilling: hva er et kollinummer eller sendingsnummer?

    Kolli og sendingsnummer finner du på hentelappen/-meldingen du har fått i postkassen eller på mobilen, og det står alltid sammen med strekkoden.

  • Hva kan jeg bestille levert hjem?

    Du kan bestille brev uten postoppkrav, som er for stort til å få plass i postkassen, samt pakker uten postoppkrav.

  • Kan jeg få sendingen levert til en annen adresse?

    Nei, det er foreløpig ikke mulig. Sendingen kan kun kjøres ut til den adressen den er adressert til.

  • Hvorfor får jeg beskjed om at pakken eller brevet ikke kan hjemleveres?

    Det kan være flere årsaker:

    • Hvis sendingen din har returdato neste dag, er den ikke tilgjengelig for hjemlevering.
    • Hvis det er en pakke med valgfritt hentested, er det ikke mulig å bestille hjemlevering.
    • Sendingen kan allerede være hentet eller returnert.
    • Din adresse kan ligge utenfor det området vi tilbyr tjenesten.
  • Kan jeg bestille flere sendinger hjemlevert samtidig?

    Du kan bestille hjemlevering av flere pakker samtidig, dersom disse tilhører samme sending. Dersom de ikke tilhører samme sending, må du utføre en hjemlevering for hver sending.

  • Kan jeg endre eller avbestille hjemlevering?

    Du kan selv endre leveringsdag ved å gjøre en ny bestilling på samme kolli-/sendingsnummer. Dette kan gjøres senest klokken 24.00 dagen før avtalt levering. Du må ikke betale ekstra for å endre.
    Dersom du ønsker å avbestille hjemleveringen, kan du ringe kundeservice på telefon 22 03 00 00 innen kl. 18.00 dagen før avtalt utlevering.
    Beløp som er belastet for bestilling av hjemlevering, vil bli refundert til din konto. Sendingen vil da gå til ditt lokale hentested. Dette kan ta inntil en dag ekstra avhengig av hvor pakken din ligger på avbestillingstidspunktet.

  • Jeg var ikke hjemme på avtalt leveringsdag, hva skjer med sendingen min?

    Sendingen din går tilbake til ditt lokale postkontor eller Post i butikk, og kan hentes der. Det vil ta en virkedag. Hvis du ønsker ny hjemlevering, må du bestille på nytt.