Hjemlevering

Du velger selv hvor og hvordan

Når du handler på nett kan du velge hjemlevering. Dette gir deg større fleksibilitet, blant annet kan vi sette igjen pakken hvis du ikke er hjemme.

Sett igjen pakken

Når du bestiller hjemlevering med Posten i nettbutikken kan vi sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Du velger selv hvor vi skal sette den.

Slik fungerer det:

  1. Velg hjemlevering i nettbutikken.
  2. Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag gir du oss beskjed om at vi kan sette igjen pakken.
  3. I tillegg kan du skrive en melding dersom pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av døren din.
  4. Du mottar en SMS når pakken er levert.
  5. Våre sjåfører har ikke alltid nøkler til inngangsdører i leilighetskomplekser og bygårder. Pakken blir satt igjen ved ytterdøren om ikke annet er angitt.

Levering innenfor døren

Posten tilbyr nå levering innenfor døren, dersom du ikke er hjemme for å ta imot pakken. For å kunne benytte deg av tilbudet må du ha en digitallås eller et nøkkelskap med kode. Du bruker Innafor-appen for å bestille levering innenfor dør og kommunisere en eventuell dørkode med oss.

Alle nettbutikker som tilbyr hjemlevering fra Posten/Bring til privatpersoner har dette tilbudet. Sendingen må være under 35 kg. Dersom nettbutikken ikke tilbyr hjemlevering kan du bestille levering til ditt lokale hentested, og så bestille hjemlevering når pakken er underveis – se omdirigering av pakke nedenfor.

Omdirigering av pakke

Du kan likevel få pakken levert hjem på døren selv om du ikke har bestilt hjemlevering. Du får melding fra oss mens pakken er underveis, og du kan velge å omdirigere pakken ved å klikke på linken i meldingen. 

Tjenesten er tilgjengelig i byer og tettsteder. Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom klokken 17 og 21.

Priser for omdirigering:

  • 55 kroner ved bestilling samme dag som du får melding.
  • 89 kroner ved bestilling etter dette. 
  • 42 kroner for hver ekstra pakke som er sendt samlet fra samme avsender.

Når sendingen er på vei til deg får du en SMS og sjåføren ringer deg 30–60 minutter før levering.

Sendinger i postkassen og på et fast leveringssted hjemme

Alt av brev og små pakker kan bli levert direkte i postkassen. Jo større postkasse du har, desto mer får plass. Er sendingen for stor for postkassen, har du to valg:

1. Du henter den på Posten. Har du registrert mobilnummeret ditt hos oss, får du en SMS. Hvis ikke, kan det ta tre dager før du får hentelapp i postkassen. Jeg vil legge inn mobilnummer for SMS.

2. Du registrerer et fast leveringssted hjemme hvor vi setter fra oss sendingen.

Du kan få sendingene levert i putekassen, i garasjen, på trappen, i boden eller på et annet trygt sted. Det eneste kriteriet er at postbudet har tilgang til stedet, og at stedet er på bakkenivå.

Slik fungerer det:

  • Registrer deg allerede nå, og velg ditt faste sted.
  • Alle sendinger som egentlig skulle vært levert i postkassen din, men som er for store, vil bli levert til det faste stedet.
  • Når sendingen er levert, belaster vi kortet du har oppgitt med 15 kroner.

Du kan registrere alle i husstanden under ett, og da belastes ditt kort ved alle leveringer.

Leveringstid for all post frankert med frimerker er to virkedager.

Ønsker du mer plass til pakker, kan du kjøpe en stor postkasse. Se vårt utvalg av postkasser.

Låsing av postkassen og sikkerhet

På mange postkasser er det mulig å sette på en lås for å sikre postkassen. Postbudet kan da kun levere smale og tynne brev, og alt av pakker må hentes på Posten. Fordelene og ulempene ved å låse postkassen må dermed veies opp mot hverandre.

Reservasjon mot uadressert reklame

Ønsker du å reservere deg mot uadressert reklame, må du merke postkassen med "nei takk". Det er ikke bare Posten som leverer i postkassen, så vi kan ikke garantere at andre distributører respekterer reservasjonen. Les mer om reservasjon mot uadressert reklame.