Leveringsalternativer for netthandel

Få varene levert slik du vil.


Når du har handlet på nett, kan du velge hvor raskt du ønsker varen og hvor du ønsker varen levert.
Alle nettbutikker kan tilby disse leveringsalternativene:

1. Hente på Posten

  • Du henter pakken selv på Posten
  • Du kan spore pakken din og få status på hvor pakken din befinner seg
  • Elektronisk varsling gir deg mulighet til å hente pakken tidligere
  • Klimanøytral levering

Levering

Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard.

Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. 

Varsling

Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering nå du sporer pakken.

Sporing

Pakken kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
Last ned vår sporingsapplikasjon for Android og iPhone.

Valgfritt på Posten

Du kan også velge hvor du vil hente sendingen, et annet sted enn ditt lokale Posten.

2. I postkassen

Levering i postkassen gleder for varer som veier inntil to kilo.
Varen leveres hjem i postkassen din så fremt den får plass.

Du får levering i postkassen fem dager i uken. Handler du mye på nettet, er det lurt å kjøpe stor postkasse.

3. Hjemlevering

Vi leverer pakker hjem til deg på kvelden, mellom klokken 17.00 og 21.00. Tilbudet gjelder i de fleste byer og større tettsteder

Levering

Pakken leveres hjem til deg man-fre mellom klokken 17.00 21.00. Du kan endre leveringsdag når pakker er på vei til deg.

Varsling

  1. Når pakken er mottatt av Posten, vil du få en SMS og/eller e-post med forventet leveringsdag.
  2. Når sendingen er lastet på bil for utkjøring, varsles du via SMS og/eller e-post.
  3. Sjåføren ringer 60-30 minutter før levering.

Hvis du ikke er hjemme når pakken leveres, vil den bli levert til nærmeste postkontor/Post i Butikk.

4. Ekspress

Ved bestilling av ekspress leveres pakken på døren dagen etter bestilling klokken 09.00 eller 07.00 om du har valgt det.

På mindre steder vil leveringstidspunktet kunne forskyves til innen klokken 16.00. Ekspresspakker kan sendes til de fleste steder i Norge. Du kan spore sendingen ved hjelp av sporingsnummeret.

Varsling

Når du har bestilt ekspress, varsles du når sendingen er lastet på bil for utkjøring, via SMS og/eller e-post. Dersom sendingen ikke kan leveres, blir den fraktet til lokalt postkontor/Post i Butikk. Du varsles om dette også via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

Lørdagsutkjøring

Mot et tillegg kan du få utkjøring av pakken på lørdag mellom klokken 10.00 og 12.00.