Leveringsalternativer når du netthandler


Når du har handler på nett, kan du velge hvor raskt du ønsker varen og hvor du ønsker varen levert.
Alle nettbutikker kan tilby disse leveringsalternativene:

1. Hente på Posten

  • Du henter pakken selv på Posten
  • Du kan spore pakken din og få status på hvor pakken din befinner seg
  • Elektronisk varsling gir deg mulighet til å hente pakken tidligere
  • Klimanøytral levering

Levering

Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard. Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. 

Varsling

Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering når du sporer pakken.

Sporing

Pakken kan spores ved hjelp av sporingsnummeret. Last ned Posten-appen for Android og iOS.

Valgfritt på Posten

Du kan også velge hvor du vil hente sendingen, et annet sted enn ditt lokale Posten.

2. I postkassen

Levering i postkassen gjelder for varer som veier inntil to kilo.Varen leveres hjem i postkassen din så fremt den får plass.

Du får levering i postkassen fem dager i uken. Handler du mye på nettet, er det lurt å kjøpe stor postkasse.

3. Hjemlevering

Hjemlevering på døren

Pakken leveres hjem til deg man–fre mellom klokken 17.00 og 21.00. Du kan endre leveringsdag når pakker er på vei til deg. Tilbudet gjelder i de fleste byer og større tettsteder. Bestill hjemlevering.

Hjemlevering innafor døren

For å kunne benytte deg av tilbudet må du ha en digitallås eller et nøkkelskap med kode.

Alle nettbutikker som tilbyr hjemlevering fra Posten/Bring til privatpersoner har dette tilbudet. Sendingen må være varer under 35 kg. Dersom nettbutikken ikke tilbyr hjemlevering kan du bestille levering til ditt lokale hentested, og så bestille hjemlevering fra posten.no eller Posten-appen når pakken er på vei. Mer om hjemlevering innafor døren.

Sette igjen pakken

Nå kan du slippe å vente hjemme. Bestill hjemlevering med Posten og vi kan sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Gi oss beskjed mens pakken er på vei. Mer om å sette igjen.

Slik fungerer det:

  • Velg hjemlevering i nettbutikken.
  • Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag kan du velge om vi skal sette igjen pakken dersom du ikke er hjemme.
  • Du kan også legge igjen en kort melding til sjåføren om du ønsker at pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av din dør.
  • Du får en bekreftelse på at pakken leveres og mottar en SMS når pakken er levert.

4. Levering neste dag

Pakken leveres på døren klokken 09.00 eller 07.00 dagen etter bestilling.

På mindre steder vil leveringstidspunktet kunne forskyves til innen klokken 16.00. Pakkene kan sendes til de fleste steder i Norge og du kan spore sendingen ved hjelp av sporingsnummeret.

Varsling

Når du har bestilt levering neste dag, varsles du når sendingen er lastet på bil for utkjøring, via SMS og/eller e-post. Dersom sendingen ikke kan leveres, blir den fraktet til ditt hentested. Du varsles om dette via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

Lørdagsutkjøring

Hvis nettbutikken tilbyr det kan du også få lørdagsutkjøring mellom klokken 10 og 16.