Informasjon om behandling av personopplysninger – Fast leveringssted hjemme

Dette dokumentet beskriver hvordan Posten (heretter «vi») behandler dine personopplysninger ved bruk av tjenesten Fast leveringssted hjemme.
I tillegg til denne personvernerklæringen gjelder Posten konsernets generelle personvernerklæring. Der kan du lese mer om blant annet dine rettigheter, og hvordan du kan komme i kontakt med oss for å utøve rettighetene dine, hvis du har spørsmål, eller ønsker å klage på vår behandling av personopplysningene dine. 

Behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger er Posten Norge AS, organisasjonsnummer 984 661 185, Biskop Gunnerus’ Gate 14 A, 0185 Oslo.

1. Hvilke personopplysninger vi behandler og for hvilke formål

Formål

For å kunne levere sendinger som ikke får plass i postkassen hjem til deg må vi ha navnet ditt, adressen din og ditt valgte sted for levering (f.eks. i garasjen eller putekassen).

Ved kjøp av tjenesten må du også opprette en bruker hos oss hvis du ikke har opprettet dette tidligere, og logge inn med BankID, så vi er sikker på at det er deg. For å opprette en bruker må du oppgi navn, mobiltelefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer e-postadressen din og bruker den til å sende deg kvittering for inngått avtale. Telefonnummeret ditt bruker vi til å sende deg varsler knyttet til bruk av tjenesten (f.eks. at en pakke er levert på ditt faste leveringssted). Vi bruker også telefonnummeret ditt hvis vi trenger å komme i kontakt med deg i forbindelse med levering av tjenesten.

Betalingsinformasjonen du registrerer bruker vi til å ta betalt for tjenesten.

Behandlingsgrunnlaget vårt for å behandle disse personopplysningene er å oppfylle avtalen med deg.

2. Lagringstid

Personopplysninger slettes når avtalen er avsluttet og oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt.

3. Spørsmål og klager

Dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med vårt personvernombud: personvernombud@posten.no

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre ikke etterlever kravene i personvernlovgivningen, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss. Du kan også klage til Datatilsynet. Du finner kontaktinformasjon til Datatilsynet på deres nettsider: www.datatilsynet.no.