Levering hjem bestilt i nettbutikk

Hjemlevering slik du velger det

Når du handler på nett kan du velge levering i postkassen eller på døren alle hverdager. Dette gir deg større fleksibilitet, blant annet kan vi sette pakken utenfor døren hvis du ikke er hjemme.

Levering på døren bestilt i nettbutikken

Når du handler på nett kan du velge hjemlevering/På døren. Tjenesten er tilgjengelig i hele landet mandag til fredag. Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom kl. 17 og 21* i byer og tettsteder. For resten av landet skjer leveringen mellom kl. 8 og 17. Du kan be om at vi setter igjen pakken om du ikke er hjemme. Ved levering på kveldstid får du SMS med et kortere tidsvindu om forventet ankomst.

*I Oslo, Stokke og Drammens-området er hjemlevering utvidet med tre timer fra kl. 15–22 alle dager i uken (mandag–fredag). I høysesonger vil dette gjelde for alle byer og tettsteder.

  • Når du bestiller hjemlevering/på døren med Posten i nettbutikken kan vi sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Du velger selv hvor vi skal sette den.

    Slik fungerer det:

    1. Velg hjemlevering/på døren i nettbutikken.
    2. Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag gir du oss beskjed om at vi kan sette igjen pakken.
    3. I tillegg kan du skrive en melding dersom pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av døren din.
    4. Du mottar en SMS når pakken er levert.
    5. Våre sjåfører har ikke alltid nøkler til inngangsdører i leilighetskomplekser og bygårder. Pakken blir satt igjen ved ytterdøren om ikke annet er angitt.

Sendinger levert i postkassen

Mange nettbutikker tilbyr pakke i postkassen som leveringsalternativ. Vi leverer på alle hverdager.

Alle brev og småpakker kan leveres i postkassen din, men hvis de er for store har du tro valg:

  • Er pakken for stor for postkassen kan den settes igjen utenfor døren din. Husk å merke døren din med navn.

  • Slik fungerer det:

    • Registrer deg allerede nå, og velg ditt faste sted.
    • Alle sendinger som egentlig skulle vært levert i postkassen din, men som er for store, vil bli levert til det faste stedet.
    • Når sendingen er levert, belaster vi kortet du har oppgitt med 15 kroner. Du kan registrere alle i husstanden under ett, men da belastes ditt kort ved alle leveringer.

    Du kan få sendingene levert i putekassen, i garasjen, på trappen, i boden eller på et annet trygt sted.
    Mer om fast leveringssted hjemme

  • Pakken er for stor for postkassen/det er ikke plass nok i postkassen. Hvis mobilnummeret ditt er registrert hos oss, får du en SMS når du kan hente den på ditt hentested. Hvis ikke får du en lapp i postkassen, men det kan ta opptil tre dager ekstra. Jeg vil legge inn mobilnummer for SMS. 

    Det er ikke mulig å bestille hjemkjøring fra hentested for sendinger som er for store for postkassen.

Merk døren din med navn

I noen tilfeller betaler avsender for at pakken skal leveres ved døren din dersom den ikke får plass i postkassen. Da er det viktig at du merker døren din med navn slik at postbudet kan sette igjen pakken. Kjøp et dørskilt her, eller lag et selv.

Låsing av postkassen og sikkerhet

På mange postkasser er det mulig å sette på en lås for å sikre postkassen. Postbudet kan da kun levere smale og tynne brev, og alt av pakker må hentes på Posten. Fordelene og ulempene ved å låse postkassen må dermed veies opp mot hverandre.

Mer om leveringer direkte i postkassen

Omdirigering av pakke til levering på døren

Utenom Black Week og juletrafikken fungerer tjenesten slik: Du har bestilt levering til ditt hentested, men du kan likevel få pakken levert hjem på døren. Når pakken er underveis til ditt hentested får du en melding fra oss. Du kan velge å omdirigere pakken ved å klikke på linken i meldingen. Du kan også bestille hjemkjøring fra hentestedet der pakken ligger; bruk knapp lenger ned på siden her. Se unntakene nedenfor for når omdirigering ikke er mulig.

    • Sendinger du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller sendinger til pakkeboks.
    • Sendinger med toll, postoppkrav eller temperatursensitivt innhold.
    • Brevsendinger som er for store for postkassen og må hentes på Posten.
    • Pakker bestilt til postkassen (Pakke i postkassen), men som ikke får plass og må hentes på Posten.
    • Sendinger du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller sendinger til Pakkeboks.
    • Sendinger med toll, postoppkrav eller temperatursensitivt innhold.

Hjemlevering fra hentested under Black Week og juletrafikken

I forbindelse med Black Week og juletrafikken øker antall pakker betydelig. Derfor kan vi dessverre ikke tilby omdirigering eller hjemlevering fra hentestedet i dette tidsrommet.

Utenom Black Week og juletrafikken fungerer tjenesten slik:

Tjenesten er tilgjengelig i hele landet mandag til fredag fungerer tjenesten slik: Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom kl. 17 og 21 i byer og tettsteder*. For resten av landet skjer leveringen mellom kl. 8 og 17. Du kan be om at vi setter igjen pakken om du ikke er hjemme. Ved levering på kveldstid får du SMS med et kortere tidsvindu om forventet ankomst.

*I Oslo, Stokke og Drammens-området er hjemlevering utvidet med tre timer fra kl. 15–22 alle dager i uken (mandag–fredag). I høysesonger vil dette gjelde for alle byer og tettsteder.

Priser for omdirigering hjem:

  • 65,– kroner ved bestilling samme dag som du får melding.
  • 95,– kroner ved bestilling etter dette.
  • 45,– kroner for hver ekstra pakke som er sendt samlet fra samme avsender.