På Posten

Over hele landet finnes postkontor og Post i Butikk som kan hjelpe deg med en rekke tjenester. 

Har du kjøpt Norgespakke™ på nett og ikke har en skriver hjemme? Ta med kvitteringen og vi skriver den ut for deg.

På Posten kan du: 

Banktjenester på Posten

Fra 1.9.2020 opphørte banktjenester hos Posten. Kontakt DNB for spørsmål på telefon 23 02 10 50.

Hentefrist

Hentefristen er 7 dager etter at sendingen har ankommet mottakers hentested. Unntak for pakker med kun fysisk hentemelding (for eksempel pakke kjøpt via landpostbud) som fortsatt har 14 dager. Hvis pakken ikke blir hentet av mottaker innen fristen blir sendingen sendt i retur til avsender.

Etter at sendingene dine har kommet på Posten, har du 7 dager eller 3 uker hentefrist.

For disse sendingene har du 3 ukers hentefrist:

Brev som er for stor for postkassen (innland og fra utland)
Rekommandert (brev (innland og fra utland)
Verdibrev (innland og fra utland)

For alle andre sendinger er det 7 dagers hentefrist

For alle andre sendinger enn de som er nevnt ovenfor og som leveres til et hentested har du 7 dagers hentefrist. For eksempel gjelder dette nå for:

Norgespakke™ liten
Norgespakke™ stor
Norgespakke™ med postoppkrav
Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS.

Mer om hentefrister

Om du ikke ønsker å hente sendingen selv, kan du bestille hjemlevering.

Innleveringsfrist

Skal du sende en pakke, kan den leveres inn på Posten. Om du ønsker at den skal bli sendt samme dag, er det viktig å levere pakken før innleveringsfristen som gjelder for det aktuelle innleveringsstedet. Sjekk fristene ved å søke opp stedet i kartet vårt.

Du kan sende både brev og Norgespakke™ liten fra din egen postkasse, et enkelt alternativ når du ikke har tid til å gå på Posten – les mer om hvordan du sender fra egen postkasse.

Du kan også sende Norgespakke™ liten fra en Pakkeboks med Posten-appen – les mer om hvordan du sender fra Pakkeboks.