Personvernerklæring - Posten Bring AS, Frimerketjenesten

Informasjon om behandling av personopplysninger – kundeforhold Posten Bring AS, Frimerketjenesten (abonnement, enkeltbestillinger og nettbutikk)

Dette dokumentet beskriver hvordan Posten Bring (heretter «vi») behandler dine personopplysninger når du er kunde hos Frimerketjenesten.

I tillegg til denne personvernerklæringen gjelder Posten Bring-konsernets generelle personvernerklæring. Der kan du lese mer om blant annet dine rettigheter, og hvordan du kan komme i kontakt med oss for å utøve rettighetene dine, hvis du har spørsmål, eller ønsker å klage på vår behandling av personopplysningene dine.

Behandlingsansvarlig for behandling av personopplysningene er Posten Bring AS, organisasjonsnummer 984 661 185, Biskop Gunnerus’ Gate 14 A, 0185 Oslo.

 

1. Hvilke personopplysninger vi behandler og for hvilke formål

Ved bestilling av abonnement eller enkeltbestilling hos oss samler vi inn ditt navn, adresse, telefonnummer samt det du bestiller. Om du bestiller et gaveabonnement registrer vi også gavemottakers navn og adresse samt gavemottakers leveranser.

Ved bestilling i nettbutikken samler vi inn ditt navn, adresse, telefonnummer, din e-postadresse, samt det du bestiller.

Vi benytter navn og adresse for å sende ordren. E-postadressen brukes til å sende ut ordrebekreftelse pr e-post og telefonnummer benyttes for å informere om sending hvis ordre sendes som en registrert (sporbar) sending. For øvrig brukes opplysningene kun i den grad det er nødvendig for å oppfylle ordren.

Betalingsinformasjonen du registrerer benytter vi til å ta betalt for tjenesten.
Vi bruker Nets til betalingsløsning med kortbetaling.

Behandlingsgrunnlaget vårt for å behandle de oppgitte personopplysningene er å oppfylle avtalen vår med deg om levering av tjenesten.

2. Lagringstid

Kundeforhold og personopplysninger slettes etter to år etter siste bestilling fra deg. Øvrige personopplysninger lagres i tråd med de til enhver tid lovpålagte lagringstidene i regnskapslovgivningen.

Om du abonnerer, lagrer vi opplysninger knyttet til ditt abonnement så lenge abonnementet er aktivt.

3. Spørsmål og klager

Dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med vårt personvernombud: personvernombud@posten.no

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter ikke etterlever kravene i personvernlovgivningen, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss. Du kan også klage til Datatilsynet. Du finner kontaktinformasjon til Datatilsynet på deres nettsider: www.datatilsynet.no.