Personvernerklæring Personlige frimerker

Informasjon om behandling av personopplysninger – Personlige frimerker

Dette dokumentet beskriver hvordan Posten Bring (heretter «vi») behandler dine personopplysninger når du bruker tjenesten Personlige frimerker.

I tillegg til denne personvernerklæringen gjelder Posten Bring-konsernets generelle personvernerklæring. Der kan du lese mer om blant annet dine rettigheter, og hvordan du kan komme i kontakt med oss for å utøve rettighetene dine, hvis du har spørsmål, eller ønsker å klage på vår behandling av personopplysningene dine.

Behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger er Posten Bring AS, organisasjonsnummer 984 661 185, Biskop Gunnerus’ Gate 14 A, 0185 Oslo.

 
1. Hvilke personopplysninger vi behandler og for hvilke formål

Ved bestilling av Personlige frimerker samler vi i tillegg til det bildet du ønsker å ha på ditt Personlige frimerke, også inn ditt navn, adresse, telefonnummer, din e-postadresse samt tidspunkt for bestillingen.

Vi benytter navn og adresse for å sende ordren. E-post og telefonnummer benyttes hvis vi trenger å ta kontakt med deg.  For øvrig brukes opplysningene kun i den grad det er nødvendig for å oppfylle ordren.

Betalingsinformasjonen du registrerer benytter vi til å ta betalt for tjenesten.

Behandlingsgrunnlaget vårt for å behandle de oppgitte personopplysningene er å oppfylle avtalen vår med deg om levering av tjenesten.


2. Lagringstid

Ved bestilling av Personlige frimerker slettes kundeforholdet ett år etter siste bestilling. For aktive kundeforhold slettes bilder ett år etter siste bestilling med det aktuelle bildet.  Øvrige personopplysninger lagres i tråd med de til enhver tid lovpålagte lagringstidene i regnskapslovgivningen.

3. Databehandler

Vi bruker databehandler til å bistå oss når vi leverer tjenesten Personlige frimerker. Databehandler er en finsk leverandør (Fotoni Software Oy), og alle dataene behandles innenfor EU/EØS.
Vi bruker Nets til betalingsløsning med kortbetaling.


4. Spørsmål og klager

Dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med vårt personvernombud på e-post: personvernombud@posten.no

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter ikke etterlever kravene i personvernlovgivningen, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss. Du kan også klage til Datatilsynet. Du finner kontaktinformasjon til Datatilsynet på deres nettsider: www.datatilsynet.no.