Vilkår for send fra egen postkasse

Tjenesten "Send fra egen postkasse" er en tjeneste levert av Posten Bring AS (Posten), og som gjør at du kan sende brev og små pakker fra din egen postkasse. Vilkårene gjelder i tillegg til Posten Brings generelle leveringsvilkår

Tjenesten omfatter alle postkasser i Norge som en mottar post til. Noen få unntak gjelder på visse ruter som ikke dekkes av et postbud. Dette kan gjelde øysamfunn og/eller andre adressepunkter som betjenes av f.eks. båtmannskap, bussjåfører eller lignende. Det samme gjelder hytter/hytteanlegg og postbokser.

Dersom et postkasseanlegg er montert for høyt, vil ikke budet alltid nå sendingen fra toppåpningen. Det kan medføre at sendingen ikke blir plukket opp. Du vil få melding og kan kontakte Kundeservice på tlf. 22 03 00 00 for refusjon.

Du kan lese mer om tjenesten, herunder bestilling og bruk, her: Digitalt frimerke.

1. Pris og betaling

Tjenesten koster 15 kroner pluss prisen for frankering. Prisen gjelder for hentingen, og er uavhengig av antall som er bestilt, så lenge det får plass i postkassen. Du kan betale med debetkort, kredittkort eller Vipps. 

2. Ansvar

Du er ansvarlig for sendingen inntil postbudet har hentet sendingen i postkassen din.

3. Behandling av personopplysninger

Postens behandling av personopplysninger i forbindelse med levering av tjenesten er regulert av en egen personvernerklæring. Den gir deg informasjon om hvordan vi behandler personopplysningene dine og dine rettigheter i den forbindelse.

4. Angrerett

Du kan angre kjøpet ditt innen 14 dager. Dersom du vil angre kjøpet, kan du fylle ut dette skjemaet. Velg "Klage og reklamasjon".

Les om angrerettloven.

Revisjon:

August 2021