Vilkår for send fra egen postkasse


Tjenesten "Send fra egen postkasse" er en tjeneste levert av Posten Norge AS (Posten), og som gjør at du kan sende brev og små pakker fra din egen postkasse. Vilkårene gjelder i tillegg til Postens generelle leveringsvilkår

Du kan lese mer om tjenesten, herunder bestilling og bruk, her: Digitalt frimerke.

1. Pris og betaling

Tjenesten koster 15 kroner pluss prisen for digitalt frimerke. Se vilkår for digitalt frimerke her. Prisen gjelder for hentingen, og er uavhengig av antall som er bestilt, så lenge det får plass i postkassen. Du kan betale med debetkort, kredittkort eller Vipps.  

2. Ansvar

Du er ansvarlig for sendingen inntil postbudet har hentet sendingen i postkassen din.

3. Behandling av personopplysninger

Ved bestilling av tjenesten må du registrere ditt navn, telefonnummer og e-postadresse, og oppgi betalingsinformasjon i henhold til valgt betalingsmåte. 

Du bestiller tjenesten ved å logge deg inn med din PostenID. Hvis du ikke har opprettet en PostenID må du derfor gjøre det først. Se vilkår for PostenID her. Ved første gangs bruk kreves også innlogging ved BankID. I tillegg må du oppgi betalingsinformasjon i henhold til valgt betalingsmåte. 

Du vil motta kvittering for kjøpet ditt på den oppgitte e-postadressen. Telefonnummeret ditt bruker vi dersom vi har behov for å kontakte deg i forbindelse med sendingen. Det kan for eksempel være ved retur hvis ikke avsender er ført opp på sendingen, eller dersom sendingen er påført for lite porto. For øvrig brukes opplysningene kun i den grad det er nødvendig for å oppfylle avtalen. Vi sletter opplysningene 60 dager etter gjennomført kjøp. Se for øvrig vår personvernerklæring her

4. Angrerett

Du kan angre kjøpet ditt innen 14 dager. Dersom du vil angre kjøpet, kan du fylle ut dette skjemaet. Velg "Klage og reklamasjon".

Les om angrerettloven.