Derfor digger Ane digitalt frimerke

Derfor digger Ane digitalt frimerke

Ane trengte en effektiv og sikker måte å sende sine flotte ansiktsmasker til kunder rundt i landet. Løsningen ble digitalt frimerke.

Ane Nøss Stensen lager flotte ansiktsmasker som hun sender til kundene med digitalt frimerke og fra egen postkasse.
Publisert 24.11.2020 Sist oppdatert 08.06.2021

– Jeg  bruker digitale frimerker hele tiden, utrolig enkelt og perfekt at jeg kan sende fra egen postkasse, sier hun fornøyd.

Her kan du kjøpe digitalt frimerke

Ane Nøss Stensen (26) er ei ekte Oslo-jente og er til vanlig medeier og driver av Oslovelo; bar, sykkelverksted og butikk på Grünerløkka. I tillegg er hun frilansfotograf og skilttegner. Men behovet for å ha noe mer å drive med meldte seg da nedstengingen av Norge var et faktum i mars 2020.

Syr ansiktsmasker på bestilling

– Jeg fikk ekstra tid i hverdagen da kafeen måtte stenge og jeg hadde litt varierende permisjon. Da ble det mulig å drive med litt håndarbeid og andre prosjekter hjemme. Jeg begynte med å sy meg en maske selv, og endte etter et par forsøk med en funksjonell maske jeg var fornøyd med. Jeg la ut en post på Instagram med tre masker sydd i håndfarget bomull, og solgte ut før dagen var omme, forteller Ane.

anes-ansiktsmasker-collage

Hun fikk raskt henvendelser om masker i flere farger og begynte å sy på bestilling. Siden det første salget har det gått i ett og nå tilbyr hun ansiktsmaskene i et stort utvalg flotte stoffer og med variasjoner av knyttebånd. Alle bestillingene tar hun via sin Instagram-konto @anenoess.

Sender fra egen postkasse

De første maskene leverte hun personlig til sine nye eiere, men så strømmet kundene også til utenbys fra, og Ane måtte finne ut av hvordan hun skulle ordne frakten på en effektiv og regelmessig måte, uten å bruke for mye tid. Postens digitale frimerker ble svaret.

– Det var muligheten for å sende fra egen postkasse som gjorde det aktuelt for meg å bruke digitale frimerker regelmessig. Det ble raskt et nyttig verktøy å kunne bestille henting, og dermed informere kundene mine om når orden deres er forventet på vei, sier Ane, som nå benytter digitale frimerke og sending fra egen postkasse flere ganger i uka.

digitalt-frimerke-postkasse
Anes masker på vei til kunder med digitalt frimerke og fra hennes egen postkasse. Foto: Privat

God oversikt med priskalkulator

Spesielt liker hun at kalkulatoren for digitale frimerker er enkelt tilgjengelig via mobiltelefonen når hun sitter og organiserer en ordre.

– Det er veldig fint å selv føle at man har god oversikt over hva som utgjør prisen for en sending og hva man faktisk betaler for. Det er også veldig fint å kunne skrive det selv på pakka, siden jeg er over gjennomsnittet glad i håndskrift, sier Ane med et smil.

Del artikkelen