Pakke til hentested

Få beskjed i Posten-appen eller på SMS

Når du handler på nett, kan du selv velge hvordan du skal motta varene. Du kan velge å hente dem på Posten, i en Pakkeboks eller få de levert hjem.

Få SMS istedenfor hentelapp

Gi oss mobilnummeret ditt og vi kan sende deg SMS når sendinger kan hentes. Legg inn mobilnummeret på Din adresse eller last ned Posten-appen. Du får varsling og kan hente sendingen tidligere.

Postens hentesteder

Få varsel og hentekoder i Posten-appen. Appen gir deg en oversikt over dine sendinger og gjør det enkelt å spore pakker som sendes med Posten og Bring. Du kan også slå på varsel som gir deg beskjed når du er i nærheten av en pakke som kan hentes.

I tillegg til postkontor og Post i Butikk har vi egne pakkeutleveringssteder hvor du kan hente pakker og levere inn retursendinger og pakker du har forhåndsbetalt på nett.

Vi setter stor pris på at du henter pakkene så fort du kan. Mer om hentefrister.

Post i Butikk og postkontor

Vi har Post i Butikk over hele landet hvor du kan hente og sende pakker.

Pakkeboks

Pakkeboks er en selvbetjent pakkeautomat som plasseres ut i nabolag over hele Norge. Du kan velge Pakkeboks som leveringssted når du handler i noen nettbutikker. Du bruker Posten-appen til å åpne luken i automaten. Vi jobber kontinuerlig med å plassere ut pakkebokser på nye steder, og tilby nettbutikker dette leveringsvalget. Les mer om Pakkeboks.

Innendørs pakkeautomat

Velg gjerne en pakkeautomat som hentested neste gang du bestiller noe fra en nettbutikk. Skriv inn hentekoden på skjermen på automaten, og en luke med pakken din åpner seg.

Vi har 30 pakkeautomater plassert rundt omkring i Norge, blant annet i Oslo, Trondheim, Stavanger og Tromsø. Automatene følger stedets åpningstider.

Omdirigering av pakke til levering på døren

Du har bestilt levering til ditt hentested, men du kan likevel få pakken levert hjem på døren. Når pakken er underveis til ditt hentested får du en melding fra oss. Du kan velge å omdirigere pakken ved å klikke på linken i meldingen. Du kan også bestille hjemkjøring fra hentestedet der pakken ligger; bruk knapp lenger ned på siden her. Se unntakene nedenfor for når omdirigering ikke er mulig.

    • Sendinger du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller sendinger til pakkeboks.
    • Pakker sendt som Norgespakke™.
    • Sendinger med toll, postoppkrav eller temperatur-sensitivt innhold.
    • Brevsendinger som er for store for postkassen og må hentes på Posten.
    • Pakker bestilt til postkassen (Pakke i postkassen), men som ikke får plass og må hentes på Posten.
    • Pakker sendt som Norgespakke™.
    • Sendinger du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller sendinger til Pakkeboks.
    • Sendinger med toll, postoppkrav eller temperatur-sensitivt innhold.

Tjenesten er tilgjengelig i hele landet mandag til fredag. Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom kl. 17 og 21 i byer og tettsteder*. For resten av landet skjer leveringen mellom kl. 8 og 17. Du kan be om at vi setter igjen pakken om du ikke er hjemme. Ved levering på kveldstid får du SMS med et kortere tidsvindu om forventet ankomst.

*I Oslo, Stokke og Drammens-området er hjemlevering utvidet med tre timer fra klokken 15–22 alle dager i uken (mandag–fredag). I høysesonger vil dette gjelde for alle byer og tettsteder.

Priser for omdirigering hjem:

  • 57 kroner ved bestilling samme dag som du får melding.
  • 89 kroner ved bestilling etter dette.
  • 42 kroner for hver ekstra pakke som er sendt samlet fra samme avsender.