Pakkeboks
Enklere hverdag med Pakkeboks

Pakkeboks lar deg hente pakkene dine nærmere der du bor eller ferdes, til alle døgnets tider. Bruk Posten-appen til å åpne luken i pakkeboksen. Du kan også returnere og sende pakke fra en Pakkeboks.
Lyshåret dame åpner en luke i Pakkeboks

Hva er Pakkeboks?

  • Pakkeboks er en selvbetjent løsning som plasseres ut i nabolag over hele Norge. I dag har Posten plassert ut pakkebokser på over 1900 steder i Norge, helt fra Mandal i sør til Hammerfest i Nord. Vi har til og med pakkebokser på Svalbard!
  • Du kan sende Norgespakke™ liten fra en Pakkeboks. Bestilling og betaling foregår i Posten-appen.
  • Du kan også returnere varer fra en Pakkeboks. Reserver en luke i Posten appen.

Vil dere ha Pakkeboks i nærområdet?

Pakkeboksene plasseres ut der hvor folk bor og ferdes, slik at så mange som mulig kan spare verdifull tid i hverdagen. Dette bidrar også til en mer bærekraftig netthandel og pakkelevering. Dersom ditt borettslag, sameie eller eiendom har plass til pakkebokser kan dere sende inn en søknad om å få pakkebokser til deres nabolag. Boksene kan benyttes og være til glede for både beboerne rundt boksen og alle som bor i nærområdet.

Blid mann henter pakke i Pakkeboks
Slik henter du pakker i Pakkeboks med Posten-appen

Et valg i mange nettbutikker

Velg Pakkeboks som alternativ når du velger leveringsmetode i nettbutikken. Pakkeboks kan ikke velges i alle nettbutikker fordi noen nettbutikker kun lar deg velge betjente hentepunkter, som for eksempel Post i Butikk. Vi jobber med å hjelpe enda flere nettbutikker til å tilby Pakkeboks til deg som netthandelskunde.

Kundene våre elsker å hente pakker i Pakkeboks!

Borettslag og sameier som allerede har Pakkeboks og har brukt det en stund, er svært fornøyde. Våre kunder gir Pakkeboks 4,77  av 5 stjerner, og oppgir også dette som et av det mest populære hentealternativene. Dette er noen av tilbakemeldingene vi har fått via Posten-appen rundt i Norge:

  • «Hurra, mormor greide det. Nesten helt aleine»
  • «Pakkeboks fra Posten er et av høydepunktene i 2021»
  • «Fantastisk med Pakkeboks Maxime, nå har jeg enda kortere vei for å hente pakker og i tillegg behøver jeg ikke å tenke på åpningstider »
  • «Pakkeboksen Hedda åpnet seg opp for meg og vi hadde en god dialog ser frem til neste møte»

Spørsmål og svar andre lurer på

  • Hvis du oppgir leveringsadresse i nærheten av en Pakkeboks, kan du velge Pakkeboks som utleveringsalternativ i nettbutikken. I noen tilfeller vil alternativene presenteres for deg som en liste, men i noen nettbutikker må du finne en knapp der det står «endre utleveringssted» eller lignende. Merk at ikke alle nettbutikker tilbyr valgfritt utleveringssted. Oppfordre gjerne butikker du handler hos om å legge til dette leveringsalternativet dersom du ønsker å få valg om dette.

    Tips: Ønsker du å få pakken din levert til en Pakkeboks, selv om du ikke bor nærme nok til at den dukker opp som leveringsalternativ når du skriver inn adressen din? Finn pakkeboksen du ønsker å benytte på kartet over, og trykk på den. Da vil du få se adressen til pakkeboksen. Bruk denne som leveringsadresse, og du vil få den opp som alternativ i de nettbutikkene som tilby valgfritt utleveringssted.

    I tillegg må du laste ned Posten-appen om du ikke allerede har denne.

  • Nei, det koster ikke noe mer enn å få pakkene til Post i Butikk eller postkontor.

  • Ja, du kan dele informasjonen om pakken i appen ved å bruke dele-knappen.

  • Fra tirsdag 22. juni 2021 vil du ikke lenger kunne bruke den gamle pakkeboks-appen. Du får alt du trenger for å hente i Pakkeboks i vår Posten-app.