Min adresse

Oppdater dine kontaktopplysninger hos oss

Sjekk hva som er registrert om deg i Postens adresseregister. Og med det samme kan du legge inn ditt telefonnummer for å få SMS istedenfor hentelapp på store sendinger som ikke får plass i postkassen.

Du logger på med vanlig BankID (brikke eller mobil) - alternativt kan du bruke MinID.

Er du usikker på om vi har registrert deg med riktig adresse og om alle familiemedlemmene står oppført i husstanden? Ved å logge deg inn kan du sjekke og endre opplysningene. For at du og dine skal få posten riktig, er det to ting du kan sjekke:

  • Er du registrert på riktig adresse, og er alle i familien/andre på samme adresse registrert?
  • Er det registrert personer på din adresse som ikke skal være der?

Ved innlogging kan du bestille og endre allerede bestilte tjenester som oppbevaring eller ettersending av post.

Bruker du to adresser, kan du legge til en adresse, og du kan slette en gammel adresse som ikke er i bruk. Ordningen med to adresser er mest aktuelt for ukependlere, studenter og postbokskunder som får post på begge steder.

Dersom du ikke ønsker at andre som er registrert på samme adresse som deg skal se deg/dine opplysninger, kan du kontakte Postens kundeservice. Vi kan da påføre en sperre slik at de som er registrert på adressen ikke kan se hverandres opplysninger. En slik løsning vil kunne være ønskelig for beboere på institusjoner av ulik art, og for personer under vergemål som omadresserer posten til sin verge.

Opplysningene i Posten adresseregister benyttes til å oppdatere private og offentlige registre. Dette kan du reservere deg mot gjennom å kontakte Postens kundeservice.

Få hentemelding på SMS for store brevsendinger

Registrer din kontaktinformasjon om du ønsker å motta en SMS og/eller e-post istedenfor en hentemelding på papir. Husk å huke av for å motta slike meldinger. Gjelder sendinger som ikke får plass i postkassen.