Min adresse

Oppdater dine kontaktopplysninger hos oss

Sjekk hva som er registrert om deg i Postens adresseregister. Og med det samme kan du legge inn ditt telefonnummer for å få SMS istedenfor hentelapp på store sendinger som ikke får plass i postkassen.

Du logger på med vanlig BankID (brikke eller mobil) eller en av de andre mulighetene som kommer opp.

Dette kan du sjekke

Er du usikker på om vi har registrert deg med riktig postadresse? Ved å logge deg inn kan du sjekke og endre opplysningene. For at du og dine skal få posten riktig, er det to ting du kan sjekke:

  • Er du registrert på riktig adresse, og er alle i familien/andre på samme adresse registrert?
  • Er det registrert personer på din adresse som ikke skal være der?

Ved innlogging kan du bestille og endre allerede bestilte tjenester som oppbevaring eller ettersending av post.

Bruker du to adresser, kan du legge til en adresse, og du kan slette en gammel adresse som ikke er i bruk. Ordningen med to adresser er mest aktuelt for ukependlere, studenter og postbokskunder som får post på begge steder.

Dersom du ikke ønsker at andre som er registrert i samme postkasse/postboks som deg skal se deg/dine opplysninger, kan du kontakte Postens kundeservice. Vi kan da påføre en sperre slik at de som er registrert i samme postkasse/postboks ikke kan se hverandres opplysninger. En slik løsning vil kunne være ønskelig for beboere på institusjoner av ulik art, og for personer under vergemål som omadresserer posten til sin verge.

Opplysningene i Posten adresseregister benyttes til å oppdatere private og offentlige registre. Dette kan du reservere deg mot gjennom å kontakte Postens kundeservice.

Få hentemelding på SMS for store brevsendinger

Registrer din kontaktinformasjon om du ønsker å motta en SMS og/eller e-post istedenfor en hentemelding på papir. Husk å huke av for å motta slike meldinger. Gjelder sendinger som ikke får plass i postkassen.

Skal du flytte eller leie en postboks?

Skal du flytte eller leie en postboks? Husk å melde adresseendringen til oss! Det kan du gjerne gjøre allerede før flyttingen. Og her kan du melde flytting både til Posten og Folkeregisteret.

Meld adresseendring

Mer om adresseendring

Ettersende eller oppbevare post midlertidig

La oss ta vare på posten din eller vi kan ettersende den for en periode. Du kan gjerne bestille dette så fort du vet når du skal reise.

Bestill oppbevaring av post 

Bestill midlertidig ettersending av post

Poste restante

Er du på gjennomreise eller har et midlertidig opphold, kan du få post sendt til Poste restante.

Poste restante er det internasjonale navnet på en tjeneste der sendinger kan hentes av mottaker på et postkontor.

Poste restante i Norge

Post må adresseres til et postkontor/Post i Butikk. Søk i kartet for adressen til det aktuelle postkontor/Post i Butikk i Norge.

Slik adresserer du sendingen:

  • Fullt navn på mottaker
  • Poste restante
  • Navn på postkontor/Post i Butikk
  • Postnummer og poststed (til postkontoret/Post i Butikk)

For Poste restante i utlandet

Søk i landinformasjon om landet har tjenesten og finn adressen til postkontoret på landet sine nettsider. Land har ulike regler for hvor lenge en sending adressert til Poste restante blir liggende på postkontoret før det returneres.

Digital postkasse

En digital postkasse er trygg, enkel og alltid tilgjengelig.

Du kan bruke Digipost til å:

  • Motta posten din elektronisk.
  • Få kvitteringer elektronisk.
  • Laste opp viktige dokumenter, som vitnemål, avtaler, boliginformasjon og skattedokumenter.
  • Behandle fakturaer.
  • Motta hentelapper for pakker.

Mer om hvordan du oppretter en digital postkasse