Ferie eller bortreist en stund?

Bestill oppbevaring av posten din

For at du skal slippe å tenke på en full postkasse når du er bortreist, tar vi vare på posten din til du er tilbake. Du kan gjerne bestille oppbevaring så fort du vet når du skal reise.

Bestillingsfrister

Når du bestiller på nett, må bestillingen gjøres minst to virkedager før oppbevaringen skal starte. Bestiller du per telefon må du regne fire virkedager og ved bestilling på Posten er det fem dager.

Så enkelt er det

  • Bruk BankID, eller en av de andre mulighetene som kommer opp, og logg inn.
  • Registrer hvilken adresse og hvem i husstanden bestillingen gjelder for og hvor lenge posten skal oppbevares.
  • Betal med Visa eller Mastercard.
  • Om du må endre på bestillingen logg inn på Min adresse eller ring kundeservice på telefon 22 03 00 00 og oppgi referansenummeret på bestillingen.

Vi oppbevarer alle adresserte sendinger som sendes gjennom Posten. Uadressert reklame fra Posten blir verken oppbevart eller lagt i postkassen din. Vi kan likevel ikke forhindre at andre enn Posten legger reklame eller andre sendinger i din postkasse.

Husk at rekommanderte brev, verdibrev og pakker returneres til avsender når hentefristen er utløpt, sjekk de forskjellige hentefristene.

Når oppbevaringsperioden er over, får du posten i postkassen første omdelingsdag etter opphør. Er det ikke plass, vil du få en melding om at den kan hentes på Posten.

Om du trenger å få tak i oppbevart post under oppbevaringsperioden, bestill utleveringen på Min adresse to virkedager i forveien. Eventuelt ring 22 03 00 00 senest fire virkedager i forveien. Du trenger referansenummeret som du finner på ordrebekreftelse.

Priser for oppbevaring av post

Hva som prisesPris
Oppbevaring inntil 15 dager190,–
Videre per uke31,–
Du kan forlenge bestilt periode mot et tillegg på 50,– kroner per endring, pluss prisen for påbegynt periode.