På Posten
Over hele landet finnes postkontor og Post i Butikk som kan hjelpe deg med en rekke tjenester.
Har du kjøpt Norgespakke™ på nett og ikke har en skriver hjemme? Ta med kvitteringen og vi skriver den ut for deg.
På Posten kan du:
- Leie en postboks.
- Kjøpe innpakningsutstyr.
- Hente Fretexposen for å sende inn brukte klær.
- Hente Nespresso-posen for retur av kaffekapsler.
- Postkontorene har i tillegg et utvidet varesortiment som postkasser, kontorrekvisita og bøker.
Banktjenester på Posten
Fra 1.9.2020 opphørte banktjenester hos Posten. Kontakt DNB for spørsmål på telefon 23 02 10 50.
Hentefrist
Dersom sendingen som er sendt til deg er for stor til å leveres i postkassen, får du beskjed om at den kan hentes på Posten. Den må da hentes innen 3 uker. Hvis ikke blir den returnert til avsender.
Sendinger som er sendt direkte til et hentekontor har du 7 dagers eller 3 ukers hentefrist.
For disse sendingene har du 3 ukers hentefrist:
- Brev som er for stor for postkassen (innland og fra utland)
- Rekommandert brev (innland og fra utland)
- Verdibrev fra utland
- Norgespakke™
- Norgespakke™ med postoppkrav
For alle andre sendinger er det 7 dagers hentefrist.
Om du ikke ønsker å hente sendingen selv, kan du bestille hjemlevering.
Innleveringsfrist
Skal du sende en pakke, kan den leveres inn på Posten. Om du ønsker at den skal bli sendt samme dag, er det viktig å levere pakken før innleveringsfristen som gjelder for det aktuelle innleveringsstedet. Sjekk fristene ved å søke opp stedet i kartet vårt.
Brev og små pakker kan også sendes fra din egen postkasse – les mer om hvordan dette fungerer.