Hjemlevering

Du velger selv hvor og hvordan

Når du handler på nett kan du velge hjemlevering. Dette gir deg større fleksibilitet, blant annet kan vi sette igjen pakken hvis du ikke er hjemme.

Sendinger som er for store til å legges i postkassen

Alle brev og småpakker kan leveres i postkassen din, men hvis de er for store har du to valg::

1. Du registrerer et fast leveringssted hjemme hvor vi setter fra oss sendingen.

Slik fungerer det:

  1. Registrer deg allerede nå, og velg ditt faste sted.
  2. Alle sendinger som egentlig skulle vært levert i postkassen din, men som er for store, vil bli levert til det faste stedet.
  3. Når sendingen er levert, belaster vi kortet du har oppgitt med 15 kroner. Du kan registrere alle i husstanden under ett, men da belastes ditt kort ved alle leveringer.

Du kan få sendingene levert i putekassen, i garasjen, på trappen, i boden eller på et annet trygt sted. Det eneste kriteriet er at postbudet har tilgang til stedet, og at stedet er på bakkenivå.

2. Du henter pakken på Posten 

Hvis mobilnummeret ditt er registrert hos oss, får du en SMS når du kan hente den. Hvis ikke får du en lapp i postkassen, men det kan ta opptil tre dager ekstra. Jeg vil legge inn mobilnummer for SMS.

Sett igjen pakken

Når du bestiller hjemlevering med Posten i nettbutikken kan vi sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Du velger selv hvor vi skal sette den.

Slik fungerer det:

  1. Velg hjemlevering i nettbutikken.
  2. Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag gir du oss beskjed om at vi kan sette igjen pakken.
  3. I tillegg kan du skrive en melding dersom pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av døren din.
  4. Du mottar en SMS når pakken er levert.
  5. Våre sjåfører har ikke alltid nøkler til inngangsdører i leilighetskomplekser og bygårder. Pakken blir satt igjen ved ytterdøren om ikke annet er angitt.

Omdirigering av pakke

Du kan likevel få pakken levert hjem på døren selv om du ikke har bestilt hjemlevering (gjelder for pakker bestilt til en privatadresse). Du får melding fra oss mens pakken er underveis, og du kan velge å omdirigere pakken ved å klikke på linken i meldingen. 

Tjenesten er tilgjengelig i hele landet. Du velger hvilken dag du vil ha pakken, og den leveres hjem på døren mellom klokken 17 og 21 i byer og tettsteder. For resten av landet skjer leveringen mellom kl 8 og 17. Du ser når vi er hos deg på bestillingssiden. Du kan be om at vi setter igjen pakken om du ikke er hjemme. Dette gjør du via kvitteringen.

Priser for omdirigering:

  • 55 kroner ved bestilling samme dag som du får melding.
  • 89 kroner ved bestilling etter dette. 
  • 42 kroner for hver ekstra pakke som er sendt samlet fra samme avsender.

Når sendingen er på vei til deg får du en SMS og sjåføren ringer deg 30–60 minutter før levering.

 

Leveringstid for all post frankert med frimerker er to virkedager.

Ønsker du mer plass til pakker, kan du kjøpe en stor postkasse. Se vårt utvalg av postkasser.

Låsing av postkassen og sikkerhet

På mange postkasser er det mulig å sette på en lås for å sikre postkassen. Postbudet kan da kun levere smale og tynne brev, og alt av pakker må hentes på Posten. Fordelene og ulempene ved å låse postkassen må dermed veies opp mot hverandre.

Reservasjon mot uadressert reklame

Ønsker du å reservere deg mot uadressert reklame, må du merke postkassen med "nei takk". Det er ikke bare Posten som leverer i postkassen, så vi kan ikke garantere at andre distributører respekterer reservasjonen. Les mer om reservasjon mot uadressert reklame.