Til hovedinnhold

Vilkår mottakerstyrt gjensetting


Slik fungerer tjenesten

Tjenesten innebærer at vi setter igjen pakken utenfor døren din (eller gateplan/annet forhåndsdefinert sted) hvis du ikke er hjemme når sjåføren kommer.

  • Du vil få beskjed på sms når pakken er levert
  • Merk at leveringen skjer på gateplan dersom vi ikke kommer inn i oppgangen
  • Det er viktig å ta stilling til varens verdi før du bestiller tjenesten

Vilkår for tjenesten

Ved å inngå avtale om Tjenesten, aksepterer du følgende:

  • Ved å bestille tjenesten gir du oss/Posten fullmakt til å sette igjen pakken på avtalt sted
  • Når pakken er plassert på avtalt sted, er du som mottaker ansvarlig for pakken
  • Mottaker påtar seg alt ansvar for eventuell skade på eller tap av pakken etter levering på avtalt sted
  • Når vi har utlevert pakken på avtalt sted, får du en kvittering av oss på sms

Tjenesten kan bestilles på alle pakker som skal leveres hjem i tidsrommet kl. 17.00–21.00 og hvor du vanligvis må signere for mottak av pakken. Tjenesten anbefales ikke i større byer eller bygårder med mindre Posten har mulighet til å levere pakken i et lukket portrom eller lignende. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer, men det må du som mottaker vurdere.  Tjenesten kan ikke bestilles på pakker som krever identifikasjon, inneholder farlig gods eller på pakker som er temperatur-sensitive, eksempelvis legemidler.