Posten vinner blant de unge

Omdømme: Posten vinner blant de unge

Stadig flere har et godt inntrykk av Posten, og det gir en solid opptur i årets omdømmeundersøkelse fra Ipsos. Særlig blant de unge har Posten et sterkt omdømme. Over 9 av 10 personer under 25 år har et meget godt eller godt inntrykk av Posten.

Posten klatrer på Ipsos´omdømmeundersøkelse for 2020. Spesielt blant de unge står Posten sterkt.

– Dette er en svært gledelig fremgang. Resultatene viser at vi har lyktes godt med å utvikle og fornye Posten til nye kundebehov, sier konsernsjef Tone Wille.

Totalt i årets omdømmemåling har Posten en vekst på hele 12 prosentpoeng og klatrer 11 plasser i forhold til 2019. Det gir en god 10. plass på listen der 108 bedrifter er satt under lupen.

Hvert år gjennomfører analyseselskapet Ipsos undersøkelsen «Profil store norske bedrifter», hvor de måler nordmenns holdninger til norske bedrifter. 

– Omdømme handler om tillit – og tillit er avgjørende for å lykkes. Omdømme handler om alt vi gjør i alle deler av virksomheten. Derfor er dette en lagseier. Jeg er stolt av menneskene i hele organisasjonen som hver dag står på for å levere og gjøre hverdagen enklere for våre kunder, sier Tone Wille.

Korona og samfunnsendringer

Undersøkelsene ble gjennomført mellom april og juni i år, en periode som var preget av store endringer i samfunnet som følge av Covid 19-pandemien.

Posten er en av bedriftene som har stått i fremste linje i pandemien og arbeidet kontinuerlig for å holde samfunnets infrastruktur oppe på et høyt nivå.

– Under koronapandemien har det blitt ekstra tydelig hvor viktig våre tjenester er for samfunnet og folk flest. Det at vi nå ligger i norgestoppen blant de mest innovative selskapene, og de folk har best inntrykk av, viser at vi har gjort mye riktig, sier Tone.

Det er også svært positivt for Posten Norge-konsernet  at Brings omdømme også er kraftig styrket; 66 prosent av respondentene har et godt inntrykk av Bring, mot 56 i fjor. Det gir Bring en 20. plass på listen, en god forbedring mot 35. plass i 2019.

Både Posten og Bring utmerker seg spesielt i årets omdømmekåring med fremgang innen kategoriene «Samfunnsansvar og moral» og «Miljøbevissthet».

Del artikkelen