Tjenester som ikke vil være tilgjengelige: Adressetjenestene, nettbutikkene, når kommer postbudet, Norgespakke™, chatbot, leie postboks og Digipost, blant annet.

Hjelp og kundeservice

Få svar på det du lurer på i temaene under, eller prøv en chat med vår digitale medarbeider.

Les mer om vår chatbot

Har du betalt dobbel merverdiavgift og trenger kvittering?

Hvis du har betalt merverdiavgift til nettbutikken, men likevel får betalingskrav på mva. fra Posten, må du kontakte nettbutikken du handlet fra. Det er den som har ansvaret for å rette opp og refundere mva. som du betalte i forbindelse med kjøpet. Trenger du engelsk kvittering på at avgiftene er betalt for å sende til nettbutikken? Slik gjør du det:

  1. Gå til www.posten.no/import
  2. Skriv inn sendingsnummeret for pakken din og trykk på «Gå til betaling»
  3. Velg mellom norsk eller engelsk versjon av kvitteringen

Gå til www.posten.no/import

Aktuelt nå:

Sporingshjelp

Vi har samlet noe av det som de fleste lurer på. Prøv gjerne vår chatbot som ofte gir mer sporingsdetaljer.

Oppdag falsk e-post og SMS

Det er ikke mulig å gi en fasit på hvordan en svindel e-post eller SMS ser ut, da dette kan endre seg raskt. Det kan dreie seg om sporing, at en pakke er klar for henting og at det må betales gebyr.

Hente eller sende i Pakkeboks?

Lurer du på noe? Eller har du et problem når du skal hente en pakke i Pakkeboks?

Nyttige lenker

Driftsmeldinger

Mulig forsinkelse i fremsending av Ekspress neste dag i sommerperioden 19.06.-25.08.24 pga. endringer i ruteflyoppsett

12.06.24 08:33

Forsinkelse på Are-toget til Nord-Norge grunnet systemfeil hos CargoNet

07.06.24 20:39

Bodø Lufthavn nattestengt på grunn av vedlikeholdsarbeid i perioden 03.06.-31.08.24

27.05.24 10:20

Senere fremsending av stykkgods til Årdalstangen og Øvre Årdal.

24.05.24 15:31

Ingen tog mellom Oslo og Kristiansand og Stavanger

21.05.24 19:20

Mulig forsinkelse i fremsending av Ekspress neste dag i mai pga. endringer i ruteflyoppsett

24.04.24 10:36